حذف اطلاعات شخصي و محرمانه براي هميشه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 60
نویسنده : مولوی
اگر خيلي اتفاقي يا بر اثر آلودگي رايانه به ويروس‌ها، اطلاعات خود را از دست بدهيد با استفاده از نرم‌افزارهاي مختلف بازيابي اطلاعات مي‌توانيد اطلاعات از دست‌رفته را بازيابي کنيد. همچنين فرض کنيد هارد‌ديسک رايانه شما خراب شده و اطلاعات مهمي را روي آن ذخيره کرده‌ايد، در چنين مواقعي تنها راه‌حل براي نجات اطلاعات موجود در هارد‌ديسک، بازيابي ‌آنها و انتقال آن روي يک هارد‌ديسک جديد است.

در اين موارد بازيابي اطلاعات امري بسيار سودمند و حتي در برخي موارد نيز انجام موفقيت‌آميز آن حياتي است! اما تا به‌حال به عکس اين موضوع فکر کرده‌ايد؟ فرض کنيد تصاوير خصوصي، اطلاعات شخصي و محرمانه يا اسنادي در رايانه خود داريد که قصد نداريد ‌آنها را در اختيار ديگران قرار دهيد. براي مثال فرض کنيد مي‌خواهيد رايانه قديمي خود را به‌فروش برسانيد و يک رايانه جديد تهيه کنيد. پيش از فروش رايانه خود چه‌کاري انجام مي‌دهيد؟

بي‌شك اولين کاري که انجام مي‌دهيد، تهيه يک کپي از اطلاعات موجود در رايانه و حذف اين اطلاعات از هارد‌ديسک است. اما به اين مورد فکر کرده‌ايد که اطلاعات حذف شده از روي هارد‌ديسک شما قابل بازيابي است؟ همان‌طور که در آغاز مقاله گفتيم اين اطلاعات توسط نرم‌افزارهاي مختلفي قابل بازيابي خواهند بود و چنانچه بخواهيد براي هميشه اطلاعات مورد نظرتان را از روي هارد‌ديسک پاك کنيد، بايد روش ديگري بيابيد.

اطلاعات را خرد کنيد

همان‌طور که براي نابودي اسناد کاغذي از دستگاه‌هاي کاغذ خردکن استفاده مي‌شود براي نابود کردن اطلاعات ذخيره شده در رايانه نيز نرم‌افزارهايي وجود دارند که همچون اين دستگاه‌ها اطلاعات شما را خرد کرده و بازيابي ‌آنها را غيرممکن مي‌سازند.

نرم‌افزار BCWipe نمونه‌اي قدرتمند از اين نرم‌افزارها است.

يک‌بار براي هميشه

نرم‌افزار BCWipe شما را قادر مي‌سازد تا به‌راحتي اطلاعات مورد نظر خود را براي هميشه از روي رايانه حذف کنيد به‌طوري‌که اين اطلاعات توسط هيچ روش نرم‌افزاري يا سخت‌افزاري قابل بازيابي نخواهند بود!

BCWipe با ويندوز شما ترکيب مي‌شود و به‌راحتي از بخش‌هاي مختلفي همچون منوي فايل در پنجره‌هاي اکسپلورر، منوي کليک راست ماوس، خط فرمان داس و BCWipe Task Manager قابل فعال‌سازي و استفاده است.

اين نرم‌افزار تحت استانداردهاي وزارت دفاع، وزارت انرژي و سازمان حفاظت محيط زيست آمريکا عمل مي‌کند و مجموعه‌اي از ديگر استانداردهاي پاک‌سازي اطلاعات را نيز شامل مي‌شود.

امکانات BCWipe

با استفاده از اين نرم‌افزار قابليت‌هاي زيادي در اختيار شما قرار مي‌گيرد که برخي از ‌آنها به‌اختصار عبارتند از:

Delete with wiping (حذف با پاکسازي): همان‌طور که از عنوان اين گزينه مشخص است به‌کمک آن مي‌توانيد فايل‌ها، پوشه‌ها و مجموعه‌اي از فايل‌ها و پوشه‌هاي مورد نظر خود را حذف و ‌آنها را براي هميشه از روي هارد‌ديسک رايانه خود پاکسازي کنيد.

Wipe free disk space (پاکسازي فضاي خالي هارد‌ديسک): به‌کمک اين گزينه مي‌توانيد ردپاي به‌جا‌مانده از حذف اطلاعات در گذشته را از روي هارد‌ديسک رايانه از بين ببريد. به‌اين ترتيب نه‌تنها اطلاعاتي که پيشتر از روي هارد‌ديسک رايانه حذف کرده‌ايد، غيرقابل بازگشت خواهند شد بلکه فضاي خالي هارد‌ديسک رايانه نيز افزايش مي‌يابد چرا که ردپاي به‌جا مانده از حذف اطلاعات توسط ويندوز، مقداري از فضاي هارد‌ديسک را اشغال مي‌کند.

Wipe Swap File (پاکسازي فايل مبادله): فايل مبادله، يک فايل سيستمي ويندوز است که براي پشتيباني از حافظه مجازي استفاده مي‌شود. اگر شما در حال کار روي يک فايل يا يک سند متني باشيد (حتي اگر اين فايل رمزنگاري شده باشد)، تمام يا بخشي از اطلاعات اين فايل توسط ويندوز به‌صورت يک فايل رمزگشايي‌شده در يک فايل مبادله در هارد‌ديسک رايانه کپي مي‌شود. در اين حالت کليدهاي رمزنگاري، رمزهاي عبور و ديگر اطلاعات محرمانه نيز مي‌توانند به‌صورت يک فايل مبادله روي هارد‌ديسک کپي شوند و اين فايل‌هاي مبادله با ابزارهاي مخصوصي قابل بازيابي خواهند بود و هکرها و ديگر افراد خراب‌کار مي‌توانند به‌کمک اين فايل‌ها به اطلاعات مهم و محرمانه شما دسترسي پيدا کنند.

به‌همين منظور نيز قابليت Wipe Swap File در اين نرم‌افزار طراحي شده است. به‌کمک اين قابليت فايل‌هاي مبادله‌اي که از ‌آنها استفاده نمي‌شود از هارد‌ديسک رايانه حذف مي‌شوند تا امنيت رايانه شما بيش از پيش تضمين شود.

Wipe File Slacks (پاکسازي فايل‌هاي آزاد): شايد به‌کار بردن واژه آزاد براي file slack چندان مناسب نباشد اما در حقيقت فايل‌ رها شده يا آزاد، فضاي هارد‌ديسک ميان انتهاي يک فايل تا انتهاي آخرين خوشه (cluster) استفاده شده توسط آن فايل است. نرم‌افزار فوق امکان فعال/غيرفعال‌سازي پاکسازي اين نوع فايل‌ها را پيش از اجراي برنامه در اختيار شما قرار مي‌دهد.

Wipe Empty Directory Entries (پاک‌سازي فولدرهاي خالي): فايل سيستم ويندوز، نام و مشخصات فايل‌هاي موجود در هارد‌ديسک را در محل خاصي از هارد‌ديسک به‌نام directory entries يا MFT ذخيره مي‌کند. (در فايل سيستم‌هاي FAT اين محل directory entries نام دارد و در فايل سيستم NTFS به آن MFT مي‌گويند). هرگاه فايلي از هارد‌ديسک رايانه حذف شود اين محل توسط فايل سيستم ويندوز مورد ويرايش قرار مي‌گيرد و اطلاعات حذف شده از ديد شما و ويندوز پنهان مي‌شود، در صورتي که بخش‌هايي از اين اطلاعات در محل فوق باقي مي‌ماند و نرم‌افزارهاي بازيابي اطلاعات مي‌توانند به‌کمک ‌آنها اطلاعات حذف شده را بازيابي کنند. اما نرم‌افزار BCWipe با خرد کردن اطلاعات ذخيره‌شده در directory entries و MFT، بازيابي فايل‌هاي حذف‌شده را نيز غيرممکن مي‌سازد.

Swap File Encryption (رمزنگاري فايل مبادله): ابزار BCWipe CyrptoSwap به شما اين امکان را مي‌دهد تا فايل مبادله را با استفاده از الگوريتم‌هاي گوناگون، رمزنگاري کنيد تا امنيت اين فايل بيش از پيش افزايش يابد.

Transparent Wiping (پاکسازي نامحسوس): اين قابليت که به‌تازگي در نرم‌افزار BCWipe طراحي شده است به شما اين امکان را مي‌دهد تا مراحل پاکسازي را به‌طور خودکار به‌انجام برسانيد. به‌کمک اين قابليت، نرم‌افزار BCWipe در بخش‌هاي مختلفي به‌طور خودکار شروع به‌کار کرده و عمليات حذف يا پاک‌سازي توسط اين برنامه صورت مي‌گيرد که برخي از اين بخش‌ها عبارتند از:

- حذف فايل‌ها و پوشه‌هاي مورد نظر با دستورات پيش‌فرض ويندوز

- فايل‌هاي موقت ايجاد شده توسط ويندوز و ساير نرم‌افزارها

- اطلاعات ذخيره‌شده در Windows Restore Point (وقتي که يک Restore Point حذف مي‌شود.)

- اطلاعات ذخيره‌شده در سطل زباله ويندوز (وقتي که گزينه Empty Recycle Bin انتخاب مي‌شود.)

- فايل‌ها و پوشه‌هاي به‌خصوص و داراي فورمتي خاص که قبلا در نرم‌افزار، ليست ‌آنها مشخص شده است.

پشتيباني از مرورگرهاي مختلف اينترنتي همچون اينترنت اکسپلورر، فايرفاکس، اپرا و پاک‌سازي کامل رمز‌هاي ذخيره شده، تاريخچه جستجو، آخرين تب‌هاي فعال، کوکي‌ها و... نيز از قابليت‌هاي ديگر اين نرم‌افزار است.

ويرايش ويندوزي اين نرم‌افزار از نسخه‌هاي 32 و 64بيتي ويندوزهاي 2000، سرور 2003، سرور 2008، اکس‌پي، ويستا و ويندوز 7 پشتيباني مي‌کند و ويرايش يونيکس اين نرم‌افزار نيز در سيستم‌عامل‌هاي زير قابل استفاده است:

Linux, SunOS, Solaris, IRIX, Digital Unix, FreeBSD, AIX, HP-UX, Mac OSX

براي دريافت آخرين نسخه از اين نرم‌افزار مي‌توانيد به لينک زير مراجعه کنيد:

http://clicklinks.ir/29905a



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: آموزش های کاربردی , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: